Jakt & Jägare

30 augusti 2015

Dax för jakt igen :)

Hrm... det var ett tag sedan jag skrev här på min blogg, men nu ska jag försöka bli bättre.
Jaktsäsongen 2015-2016 har dragit igång så smått.Jag har varit och passat på råbock ett par gånger och ja, siktat på ett par stycken men olika "omständigheter" gjorde så att det inte blev något skott avlossat.
Jag har förresten även införskaffat en ny klass 1 studsaren det blev en Browning x-bolt i kaliber 30,06 men en aimzonic ljuddämpare och en Leopold vr-x 3-9x50 kikarsikte.(bild kommer snart)
Inköpt på Jaktia i Kosta, som för övrigt jag tycker är en jättebra jaktaffär, med både trevlig och kunnig personal.

Men tillbaka till själva jakten, vildgrisarna har gjort sill inträde på våra marker nu, så det har blivit några kvällars passande på de små grisarna. och ja, jag har siktat på ett par men inte kommit till skott än, men visst är det en fascinerande jakt även om sena kvällar inte är min starka sida.




 I morse var de dock riktigt illa ute då jag fått bilder från åtelkameran som visade kanske 7-8 grisar ute på den nytröskade havreåkern, de var dock inte kvar när jag kom ut men de hördes så jag åkte bort till ett närliggande pass och smög ut över vallen. Hann dock inte mer än halvvägs då jag ser att hela gänget med vildgrisar står i kanten på åkern. Tyvärr blev det inget skott nu heller, men det kommer närmre.



Har även byggt ett nytt stegtorn som vi körde ut till den tidigare nämnda havreåkern ikväll.
 Hoppas att det blir ett bra pass.
                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar